dijous, 8 de desembre del 2011

LA MATRIU DAFO

En base al títol del meu projecte de Pràcticum: PREVENCIÓ DE L’ ABANDONAMENT PREMATUR DELS ESTUDIS.” Intervenció amb joves en situació de vulnerabilitat vers l’itinerari formatiu / laboral, aquest és l'anàlisi de les debilitats, fortaleses, amenaces i o oportunitats que jo he pogut trobar al meu centre de pràctiques.
DEBILITATS
FORTALESES
  •  Dificultats per a analitzar el context d’aprenentatge i desenvolupament escolar, previ a l'abandonament
  • Limitació del marc de la interacció en el desenvolupament de l’aprenentatge, i difícil perspectiva global.
  • Poca influència per al canvi a nivell de la pràctica educativa docent.
  • Poca Flexibilitat horària del servei. 
  • Estructura força rígida en aquest sentit.
  • Invisibilitat d'alguns adolescents i joves.
  • Dependència d'una única professional psicòleg que porti el projecte des de SS.
  • Equip multidisciplinar.
  • Bon clima de treball i unificació de criteris d’intervenció consensuats.
  • Treball en equip. Reunió setmanal i anàlisi de casos conjunt.
  • Coordinació amb els centres educatius. Es busca al màxim la col·laboració de les escoles i instituts, per tal de compartir objectius.
  • Treball coordinat amb altres serveis: Promoció Econòmica, Pediatria, Joventut, Institut...
  • Estabilitat de l'equip, anys d’experiència i professionalitat reconeguda.
  • Formació permanent del personal, amb inquietuds de saber, innovar...
  • Coneixement exhaustiu de la intervenció social. 
  • Atenció individual setmanal / quinzenal acurada. S’ajusta a cada necessitat específica del jove
  • Es parteix d’un diagnòstic exhaustiu en quant a informació i en quant al temps que s’hi dedica a fer-lo.
  • Es treballa a partir del ritme de jove.
  • Ús de noves tecnologies per a la intervenció
  • Es treballa molt el contacte i la implicació de les famílies.
AMENACES
OPORTUNITATS
  • Algunes reticències dels serveis i dels departaments per a treballar de forma col·laborativa (CSMIJ, Ensenyament…)
  • Pocs recursos formatius i laborals en el municipi, així com poca oferta formativa postobligatòria
  • Els canvis polítics cada vegada que hi ha eleccions, que condicionen convenis establerts, prioritats, recursos destinats,...
  • Els canvis de professionals referents als centres educatius i a altres serveis externs poden fer variar el nivell de col·laboració. Es depèn massa de la voluntat individual  dels assessors, tutors, orientadors...
  • Derivació d’alguns alumnes per part del centre de manera sistemàtica, sense que el centre intenti fer més canvis a nivell intern. Per tant, es pressuposa que el canvi l’ha de fer només el jove i que, per tant, és ell qui té o ha tingut el problema.
  • Cada vegada hi ha més treball coordinat amb les escoles i els instituts. I també amb serveis públics com CSMIJ, SBAS…
  • L'institut valora el projecte i cada vegada s'hi implica més.
  • Conveni de col·laboració de l’ajuntament amb municipis veïns per mancomunar serveis per als joves.
  • Alguns ajuts econòmics públics per a pagar el servei de famílies amb necessitats sòcio-econòmiques.
  • Increment de la població infantil i juvenil important en els darrers anys, que ha comportat l’obertura d’una nova escola i d'un nou institut al poble veí.
  • Bona ubicació del servei, de fàcil accés per a tothom, i bona imatge a nivell de poble.
  • Bon funcionament del treball en xarxa i història de treball de la xarxa TET.
  • Subvencions per a la realització de programes com els PQPIs.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada