En base al títol del meu projecte de Pràcticum: “PREVENCIÓ DE L’ ABANDONAMENT PREMATUR DELS ESTUDIS.” Intervenció amb joves en situació de vulnerabilitat vers l’itinerari formatiu / laboral, aquest és l'anàlisi de les debilitats, fortaleses, amenaces i o oportunitats que jo he pogut trobar al meu centre de pràctiques.
DEBILITATS | FORTALESES |
Dificultats per a analitzar el context d’aprenentatge i desenvolupament escolar, previ a l'abandonament
Limitació del marc de la interacció en el desenvolupament de l’aprenentatge, i difícil perspectiva global.
Poca influència per al canvi a nivell de la pràctica educativa docent.
Poca Flexibilitat horària del servei.
Estructura força rígida en aquest sentit.
Invisibilitat d'alguns adolescents i joves.
Dependència d'una única professional psicòleg que porti el projecte des de SS.
| Equip multidisciplinar.
Bon clima de treball i unificació de criteris d’intervenció consensuats.
Treball en equip. Reunió setmanal i anàlisi de casos conjunt.
Coordinació amb els centres educatius. Es busca al màxim la col·laboració de les escoles i instituts, per tal de compartir objectius.
Treball coordinat amb altres serveis: Promoció Econòmica, Pediatria, Joventut, Institut...
Estabilitat de l'equip, anys d’experiència i professionalitat reconeguda.
Formació permanent del personal, amb inquietuds de saber, innovar...
Coneixement exhaustiu de la intervenció social.
Atenció individual setmanal / quinzenal acurada. S’ajusta a cada necessitat específica del jove
Es parteix d’un diagnòstic exhaustiu en quant a informació i en quant al temps que s’hi dedica a fer-lo.
Es treballa a partir del ritme de jove.
Ús de noves tecnologies per a la intervenció
Es treballa molt el contacte i la implicació de les famílies.
|
AMENACES | OPORTUNITATS |
Algunes reticències dels serveis i dels departaments per a treballar de forma col·laborativa (CSMIJ, Ensenyament…)
Pocs recursos formatius i laborals en el municipi, així com poca oferta formativa postobligatòria
Els canvis polítics cada vegada que hi ha eleccions, que condicionen convenis establerts, prioritats, recursos destinats,...
Els canvis de professionals referents als centres educatius i a altres serveis externs poden fer variar el nivell de col·laboració. Es depèn massa de la voluntat individual dels assessors, tutors, orientadors...
Derivació d’alguns alumnes per part del centre de manera sistemàtica, sense que el centre intenti fer més canvis a nivell intern. Per tant, es pressuposa que el canvi l’ha de fer només el jove i que, per tant, és ell qui té o ha tingut el problema.
| Cada vegada hi ha més treball coordinat amb les escoles i els instituts. I també amb serveis públics com CSMIJ, SBAS…
L'institut valora el projecte i cada vegada s'hi implica més.
Conveni de col·laboració de l’ajuntament amb municipis veïns per mancomunar serveis per als joves.
Alguns ajuts econòmics públics per a pagar el servei de famílies amb necessitats sòcio-econòmiques.
Increment de la població infantil i juvenil important en els darrers anys, que ha comportat l’obertura d’una nova escola i d'un nou institut al poble veí.
Bona ubicació del servei, de fàcil accés per a tothom, i bona imatge a nivell de poble.
Bon funcionament del treball en xarxa i història de treball de la xarxa TET.
Subvencions per a la realització de programes com els PQPIs.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada