dijous, 17 de novembre del 2011

Algunes reflexions

La transició escola-treball és un concepte que depèn de criteris diferents a tenir en compte per a una bona intervenció. A mesura que vaig veient a través del pràcticum II els joves del projecte de prevenció d'APE, descobreixo els diferents nivells d'acompanyament que aquests necessiten. I aquests graus d'intervenció varien en funció d'aspectes com:
1. La necessitat de treballar, per responsabilitats familiars. Amb els joves en aquesta situació, cal fer un bon treball per a distingir la necessitat, de la motivació o el desig, i encaminar l'itinerari en funció d'aquesta distinció.
2. El nivell formatiu adquirit fins al moment, i les competències de cadascú. És prou rellevant la diferència entre el que ha obtingut el graduat d'ESO i el que no.
3. La motivació i l'autoestima del jove.
4. Els recursos existents, adequats i disponibles al territori.
5. De la mateixa manera, les possibilitats  d'inserció laboral reals.
Hi podríem afegir la variable "professionalitat i competència" de l'orientador/a, ja que aquest suport professional, tenir-lo o no tenir-lo, sens dubte dóna més garanties d'èxit de seguir un itinerari més encertat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada