Dimarts també vaig poder fer una sessió conjuntament amb la psicòloga d'una noia de 16 anys, la C. El seu cas també demana una visió global de les diferents variables que intervenen en el procés que està fent, vers el seu itinerari de transició escola-treball. La C., a diferència d'en G. té molta capacitat d'aprenentatge i no té dificultats a nivell cognitiu, però en canvi és una noia "explosiva": té un caràcter molt fort, està acostumada a sortir-se amb la seva, és molt protagonista i molt popular, té un rol molt dominant a casa seva... Però alhora és una persona amb un baix nivell d'autoestima i que davant d'una situació per a ella estressant, respon amb agressivitat.
Acadèmicament va fer un fracàs escolar degut a l'alt nivell d'absentisme que va tenir a 3r d'ESO. L'orientació del centre va ser cap a un PQPI per mirar de reintroduir-la al món formatiu, per les seves capacitats.
Ara està cursant un PQPI de cuina, que li agrada força, però no li motiva excessivament. Tampoc té clar què vol fer el curs vinent i això, en el seu cas, implica el risc de poca implicació en els estudis actuals i possibilitats de repetir l'historial absentista. Per això ha entrat en el projecte de Prevenció de l'APE.
En la primera sessió individual es va deixar que expliqués la seva vivència de tot plegat: família, amics, estudis, motivacions, expectatives... Ara caldrà analitzar també el cas i pensar la intervenció més adient per a la C.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada