dijous, 10 de novembre del 2011

Una sessió amb en G.

Dins l'itinerari personal de transició d'en G., s'han hagut de descartar opcions formatives que en un primer moment es van veure viables, però no ho han estat per diferents motius (cursos ja iniciats, manca de places per a alumnes amb NEE,...); i  finalment s'ha trobat un recurs formatiu pre-laboral específic per a joves amb dificultats d'aprenentatge importants, trastorns del desenvoplupament, discapacitats i malalties mentals lleus. Es tracta d'uns tallers a mode de tastet d'oficis, que s'encaminen cap a l'ocupació especial.  Està previst que en G. pugui començar aquest mes.
Paral·lelament, i mentre no comenci aquesta formació, la psicòleg treballa amb ell, de forma individual, habilitats comunicatives i les respostes assertives davant dels conflictes.
El passat dimarts, vaig poder participar en la primera sessió on, a través del plantejament de situacions conflictives habituals es va anar acompanyant en G. en la resolució més encertada i més positiva. Entre altres apsectes van sortir variables com l'atribució, els factors controlables, les expectaitives, la cerca de solucions...
Les situacions plantejades van ser força senzilles amb la idea de què en G. pogués rellegir la problemàtica, prendre consciència de les seves capacitats de resolució i de la necessitat de buscar sortides i solucions dialogades. L'objectiu principal de la sessió, per tant, crec que va ser fer-lo prendre consciència del seu propi desenvolupament com a persona i de les seves possibilitats per a integrar-se al món adult.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada