El projecte de Prevenció de l'APE (abandonament premtaur dels estudis) s'ha dirigit a 15 joves del municipi, d'entre 15 i 22 anys. Amb cadascun s'ha treballat i s'està treballant un itinerari, la majoria d'ells formatius, però també n'hi ha algun de laboral. D'entre aquests 15 però, n'hi ha un d'especial, que està suposant un acompanyament més acurat degut a les seves característiques, i del qual estic aprenet molt en el pràcticum. L'acció psicopedagògica amb aquest cas demana en enfocament global i una resposta integral, ja que s'hi barregen moltes variables: socials, familiars, mentals, educatives, ...
Per fer-vos-en 5 cèntims un diré que en G. és un noi, de 17 anys amb un TGD que va estudiar fins a 3r d'ESO amb moltes dificultats i amb força probelmàtica familiar, i que en aquests moments no té cap ocupació.
De les actuacions fetes fins a data de 25 d'octubre amb la meva tutora i altres professionals implicats, he fet un esquema de l'anàlisi del cas i del pla d'actuació que se'n deriva. Un factor important ha estat el poder analitzar conjuntament amb en G. i la seva mare la situació i pendre els primers acords en un clima de confiança i no com a una imposició professional.
Pot semblar que per les característiques i pel trastorn d'en G. aquest no facilités la comprensió mutua, però la realitat és que tenir en compte els seu interessos l'ha ajudat a poder fer la reflexió conjunta i acceptar les orientacions.
Us adjunto l'esquema i pla de treball fruit de l'anàlisi:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada